Het is momenteel heel erg druk op onze klantenservice. We proberen u zo snel mogelijk te helpen, maar houd rekening met langere wachttijden. Raadpleeg intussen onze veel gestelde vragen (FAQ) of uw klantenzone en vind snel uw antwoord. Er zijn vertragingen in onze facturatie in gevolg van de ingebruikname van een nieuw centraal dataplatform door de Belgische energiesector. Onze excuses hiervoor.

Lees meer
Aardgas van AECO

Ons aardgas voor uw woning

Om een volledige energieverzorging te kunnen aanbieden, leveren we voor onze klanten sinds 2018 ook aardgas. AECO is een betrouwbare aanbieder voor uw woning voor verwarming, warmwatervoorziening of om te koken en bakken.

Kies uw aardgasproduct
Belangrijke opmerking

Wij vragen uw begrip voor het feit dat wij, wegens de buitengewoon hoge gasprijzen en de daarmee gepaard gaande onzekerheden, ons aanbod voor gas hebben beperkt tot één enkel variabel product. Bovendien is dit product momenteel alleen beschikbaar voor leden van partnercoöperaties. Gelieve de tariefkaart te raadplegen voor bindende informatie over het product.

Nu het gepast tarief vinden

U wenst een overzicht van de specifieke voorwaarden?

Alle details bevinden zich op de tariefkaarten.

Historiek van gastariefkaarten

Bent u op zoek naar de prijzen en voorwaarden van onze gasproducten die vorig jaar geldig waren?

Hier kunt u onze gastariefkaarten uit het verleden raadplegen.

FAQ

Veelgestelde vragen omtrent gaslevering

  • U kunt uw energiecontract op elk moment opzeggen, maar u moet een opzegtermijn van een maand in acht nemen. Alleen als u verhuist, hoeft u zich niet te houden aan deze opzegtermijn van een maand.

    Als u het officiële energieovernamedocument invult, is de dag van overdracht (zoals aangegeven op het document) de einddatum van uw contract. De energie die tot de einddatum op uw oude adres is verbruikt, wordt nog steeds gefactureerd door de oude energieleverancier en moet worden betaald.

    Als u klant wordt bij AECO, hoeft u uw huidige contract met uw vorige leverancier niet op te zeggen. AECO zal deze formaliteiten voor u afhandelen. U zorgt voor uw verhuizing.

  • Als bedrijf waar duurzaam handelen een prioriteit is, raden wij altijd aan de factuur per e-mail te ontvangen.

    Ecologisch: er wordt minder papier gebruikt en de postroute wordt gespaard.

    Economisch is dit ook – voor u en voor ons: we besparen niet alleen het papier, de enveloppe en de portokosten voor het verzenden. De werklast is ook lager voor de verzending per e-mail. Daarom hebben wij besloten onze klanten te laten profiteren van onze besparingen:

    Elke klant die ervoor kiest, zijn facturen per e-mail te ontvangen, krijgt 10 euro korting op de jaarlijkse vaste vergoeding*.

    Bescherm ons planeet en druk uw factuur alleen af als het echt nodig is.

    *Deze korting is enkel van toepassing indien de aangerekende vergoeding ten minste 10 euro bedraagt en de klant gedurende de gehele contractperiode zijn facturen per e-mail ontvangt.

  • Is uw jaarverbruik bekend?

    Vervolgens raamt de netbeheerder het verbruik voor de komende periode dienovereenkomstig. Dit verbruik vormt de basis voor de berekening van de voorschotbedragen in het volgende jaar. Alle kostenposten worden hier in aanmerking genomen: Energie, jaarlijkse vaste vergoeding, kosten voor groene stroom, net- en transportkosten, vergoedingen, belastingen en toeslagen.

    Kent u uw verbruik niet?

    De netbeheerder stuurt de energieleverancier altijd een schatting van het verbruik als basis voor de voorschotten. Aangezien deze schatting echter niet altijd overeenstemt met uw verbruikspatroon, kunnen wij u helpen een verbruik voor u te schatten en uw voorschotten dienovereenkomstig aan te passen.

    U wenst uw voorschotbedrag aan te passen?

    Niets is makkelijker. Neem gewoon contact op met klantenservice en zij zullen het bedrag voor u aanpassen.

  • Vraag uw aansluiting op tijd aan, omdat de termijn voor de installatie van een ingewikkelde aansluiting 30 werkdagen is. Uw aansluiting moet gekeurd zijn.

    Neem contact op met uw netbeheerder en vraag om een nieuwe meter te installeren. De netbeheerder stuurt u dan uw EAN-code (18 cijfers beginnend met 54), die wordt gebruikt om uw meter te identificeren.

    U moet een energieleveringscontract hebben met een leverancier voordat de netbeheerder uw meter komt openen. Wij adviseren u graag bij de keuze van een geschikt product.

    U kunt het contract online invullen of contact opnemen met de klantenservice van AECO via e-mail op sales@aeco.be of via telefoon op 087 63 24 44. Als u liever een papieren contract invult, onderteken het en stuur het op naar AECO, Breite Wege 1, 4730 Raeren.

    Laat ons weten dat de meter niet open is. Kruis in het onlinecontract het desbetreffende vakje aan.

    Zodra AECO uw contract heeft opgestart en u een bevestiging hebt ontvangen, kunt u een afspraak maken met de netbeheerder om de meter te openen. De distributienetbeheerder zal dan AECO verwittigen en u heeft hiervoor niets meer te doen. De energie wordt onmiddellijk geleverd.

shutterstock_640077142-2000
Goede redenen voor een overstap

Waarom zou u voor AECO moeten kiezen?

AECO is DE aanbieder van groene stroom in heel België. We leveren enkel elektriciteit van hernieuwbare bronnen en maken geen compromissen. Daarom zijn we heel blij over onze éérste plaats in het Greenpeace klassement van alle Belgische elektriciteitsleveranciers.

Deze website maakt gebruik van cookies. Indien u het gebruik van cookies aanvaardt, gaat AECO ervan uit dat u toestemming geeft voor de verwerking van de gegevens die aan AECO worden doorgegeven indien u verder surft. Meer informatie over cookies en hoe u ze kunt verwijderen, afhankelijk van uw browsertype, vindt u op www.allaboutcookies.org.