Belangrijke opmerking:

AECO heeft haar activiteit als energieleverancier gestopt. Onze openingsuren: maandag t.e.m. vrijdag van 9u00 tot 12u00. We blijven beschikbaar via e-mail: service@aeco.be

Naar het antwoord op uw vraag
Blog

Energie 2030 wordt AECO

Nieuwe naam, nieuwe look!

Onze visie en onze doelstellingen gaan veel verder dan het jaar 2030. En dat willen we duidelijk maken met de nieuwe naam.

AECO is een uniforme naam, in de drie nationale talen. Ons hoofddoel blijft nog steeds dat we een ecologische voetafdruk achterlaten. Even belangrijk is voor ons een uitstekende klantenservice, die we dankzij een voortdurende analyse en de aanpassing van onze werkwijze trachten te bereiken.

Ons nieuwe logo drukt voor ons dynamisme, energie en versheid uit, die ons al sinds 20 jaar op de markt begeleiden en toen al ons motor waren. Met een frisse wind in de zeilen gaan we vooruit! Het is al geruime tijd bekend, dat 100% van onze elektriciteit uit hernieuwbare bronnen komt. Wind, zon, water en biomassa helpen zijn de bronnen waaruit wij onze elektriciteit opwekken.

Beproefde methoden bevorderen

Hoewel wij vastbesloten zijn ons succes voort te zetten, dagen wij onszelf ook graag uit, om ons voortdurend te verbeteren en aan te passen. Onze filosofie is om geen elektriciteit te verkopen die niet uit hernieuwbare bronnen afkomstig is. Daarom produceren wij de elektriciteit voordat wij die aan onze klanten verkopen – onze 100% groene elektriciteit. Wij zijn verheugd dat wij bovenaan staan in de Greenpeace-ranking, die jaarlijks alle leveranciers in België vergelijkt. Wat een geweldige beloning voor onze daden!

Nieuwe zaken bevorderen

In een tijd waarin het leven steeds digitaler wordt en de behoefte aan snelle en betrouwbare toegang tot informatie toeneemt, willen wij onze klanten moderne hulpmiddelen bieden. Een daarvan is een persoonlijke klantenzone, waar iedereen toegang heeft tot alle mogelijke informatie. Uiteraard zullen wij onze klanten een hoog niveau van persoonlijke service blijven bieden.

De nieuwe website van AECO is gebruiksvriendelijker voor klanten, met een snellere toegang tot producten en prijzen. U vindt er ook informatie over AECO en onze strategie.

Alle nuttige informatie is beschikbaar:

  • Indien u verhuist;
  • Indien u van leverancier wenst te veranderen;
  • Indien u meer wilt weten over de evolutie van de energiesector;
  • enz.

Veelzijdig en transparant

Ons productassortiment is gevarieerd, maar duidelijk, zodat wij aan de behoeften en voorkeuren van onze klanten kunnen voldoen. Het is voor ons belangrijk dat de klant zijn verbintenissen zonder problemen begrijpt en dat er geen onaangename verrassingen zijn.

AECO richt zich vooral tot klanten die betrokken willen zijn bij de ontwikkeling van hernieuwbare energiebronnen. Wij zijn verheugd dat veel van onze klanten investeren in onze partnercoöperatie door actief deel te nemen aan de energietransitie. En ze worden ervoor beloond! Lagere prijzen of kortingen op de jaarlijkse vaste vergoeding zijn bij voorbeeld teken van dank tegenover aandeelhouders voor hun investering.

Wij zijn ons ervan bewust dat sommige mensen tegenwoordig niet de mogelijkheid hebben om te investeren, maar toch hun verbruik willen veranderen. Ook hier hebben wij oplossingen.

Doelstelling: gemak

De energiesector is onze expertise. Wij zijn uw contactpersoon voor alle energie-gerelateerde vragen en bieden u praktische oplossingen.

Wenst u een prijssimulatie op basis van uw jaarlijks verbruik? Wilt u snel en gemakkelijk online een contract afsluiten? Dit is nu mogelijk. Via een menu kunt u door de verschillende punten navigeren, zodat u gemakkelijk kunt vinden wat u zoekt.

Producenten van groene energie zijn welkom

Produceert u groene stroom en wilt u een verbruikscontract combineren met een terugleveringscontract? Wij nemen uw productie graag op in onze portfolio.

Blog

Elektriciteit besparen in het thuiskantoor

Het helpt om bepaalde gedragingen aan te passen om de impact van dit verhoogde verbruik op uw energiefactuur zoveel mogelijk te beperken.

  • Want warmte verspreidt zich minder goed in een vochtige omgeving, zorg er dus voor dat uw studeerkamer ’s morgens goed geventileerd is om het vocht dat zich ’s nachts heeft opgehoopt te laten ontsnappen. Zet bijvoorbeeld het raam ca. 15 minuten open voordat u aan het werk gaat.
  • Stroom besparen betekent ook geen elektriciteit verspillen. Denk er dus aan alle opladers of huishoudelijke apparaten die u niet gebruikt uit het stopcontact te halen, de TV (en de ontvanger) overdag uit te zetten, enz. Meerdere stekkers zijn hier erg handig. Als u op een laptop werkt, laat deze dan niet permanent aangesloten.
  • Als u een mobiele thermostaat hebt, neem die dan mee naar uw studeerkamer en sluit de kranen in alle andere kamers. Als u in een kleine kamer werkt, zal deze sneller worden verwarmd dan een grote kamer.
  • Twijfel niet om uw thermostaat een paar graden lager te zetten. Als de koelere kamertemperatuur onaangenaam lijkt, warmt u zich dan liever op met een deken of een dikkere trui. Want slechts één graad lagere verwarmingstemperatuur helpt 7% energie te besparen.
  • Profiteer van de zon. Laat de zonnestralen bij elke gelegenheid de kamer binnenkomen om de kamer te verwarmen. Doe het licht niet aan en droog uw was buiten.

 

In ieder geval wensen wij u een aangename tijd in uw kantoor aan huis, ondanks de buitengewone situatie waarin wij ons momenteel allemaal bevinden. Blijf gezond!

Blog

Energiesector stapt op 1 november over naar een nieuw centraal dataplatform

Vanaf 1 november tot eind december wordt een nieuw centraal dataplatform voor de volledige elektriciteits- en gassector in gebruik genomen. Dit platform garandeert de afwikkeling van alle marktprocessen en alle Belgische energiemarktpartijen zullen van de wissel worden getroffen. Dat betekent ook, dat voor een aantal energieklanten beperkte hinder voelbaar zal zijn. Vooral bij de afhandeling van processen zoals een verhuis, een leverancierswissel, afrekeningen en slotfacturen enz. zijn vertragingen te verwachten.

Project,Management,Ideas,Development,Graph,Concept

De ontwikkeling van het nieuw platform door de firma Atrias werd al tien jaar geleden begonnen, maar de invoering werd steeds opnieuw uitgesteld. Het doel was, zich aan marktontwikkelingen aan te passen en de IT-systemen op de energietransitie voor te bereiden, waar hernieuwbare energie centraal staat. Sinds meer dan één jaar plannen de Belgische energieleveranciers samen met alle marktpartijen de grote migratie. Sinds april 2021 werden tests doorlopen om te controleren, of massaal uitgevoerde datatransfers in alle gebieden van België correct kunnen worden uitgevoerd. In augustus werd het project alweer uitgesteld, omdat het minimumaantal nodige toezeggingen van zijde de Belgische leveranciers die zich voor een migratie uitspreken niet kon bereikt worden. De reden was omdat de resultaten van de datatransfers niet voldoende bevredigend waren. Op vrijdag, 10 september werd dan uiteindelijk van alle zijde het Go voor 1 november gegeven.

Beperkte hinder voor bepaalde klanten

De overgang van de verschillende oude systemen naar het centrale systeem zal voor verbruikers vooral achter de schermen gebeuren. Klanten die in de maanden november en december zullen verhuizen of van leverancier veranderen, zullen hun eindafrekening later dan normaal ontvangen. Omdat tijdens de transitieperiode back-office-systemen van energieleveranciers tijdelijk niet beschikbaar en bepaalde transacties niet mogelijk zullen zijn, vragen wij onze klanten om geduld te hebben.

De activatie van de prepaid-functie of van budgetmeters worden in november en december tijdelijk on hold gezet. Maar voor klanten, die al over deze systemen beschikken, is er geen impact. Voor eindverbruikers hebben de netbeheerders een uitgebreide vragenlijst opgemaakt, waar u antwoorden kunt vinden op uw vragen: https://www.atrias.be/FAQ_NL.

Welke voordelen brengt de overgang?

Het centrale dataplatform biedt energieleveranciers de technische benodigdheden, om hun klanten nieuwe concepten aan te bieden in de komende maanden en jaren. Bijvoorbeeld zullen eigenaars van zonnepanelen de mogelijkheid hebben om aparte contracten te kiezen voor hun afname en injectie. Ook de leverancier voor een laadpaal van een elektrische wagen moet niet meer de energieleverancier zelf zijn. Verder bestaat de mogelijkheid maandelijkse afrekeningen op te maken en dynamische energietarieven op uur-basis in te voeren. Het wordt dus spannend om te zien welke nieuwe producten in de komende jaren op de markt zullen verschijnen. Het nieuwe systeem samen met het bijhorende nieuwe MIG6-communicatieprotocol en de digitale meter zijn belangrijke mijlpalen in het realiseren van de energietransitie.

Flex Brüssel Geschäftskunden

Flex Flandern Geschäftskunden

Flex Wallonie Geschäftskunden

Vario Brüssel Geschäftskunden

Vario Flandern Geschäftskunden

Vario Wallonie Geschäftskunden

Deluxe Brüssel Geschäftskunden

Deze website maakt geen gebruik van cookies. U kunt deze melding echter op lange termijn verbergen door op “OK” te klikken en in te stemmen met de opslag van een enkele cookie. Als u op “Cookies weigeren” klikt, wordt er geen cookie opgeslagen – maar deze melding zal op elke pagina opnieuw worden weergegeven. Voor meer informatie over cookies en hoe u ze kunt verwijderen, afhankelijk van uw browsertype, zie www.allaboutcookies.org.