
We staan graagtot uw dienst!
Via e-mail
Gelieve bij voorkeur per e-mail contact op te nemen. Wij danken voor uw geduld vanwege een groot aantal vragen die bij ons opkomen.
service@aeco.beVia telefoon+32 (0)87 63 24 44Telefonische klantenservice (Nederlandstalig)
Openingsuren:
Ma. tot Vr. van 9 tot 12 uur
Telefonische klantenservice (Nederlandstalig)
Openingsuren:
Ma. tot Vr. van 9 tot 12 uur
U wenst ecologisch advies?
Neem contact op met onze adviesdienst:
(betalend 1,5€/min. – enkel uit het Belgisch net)
Uw eigen klantenzone
U kunt uw persoonlijke online klantenzone MyEnergy op elk moment gratis raadplegen. U hebt hier alle details van uw facturen en uw contracten snel bij de hand.
Veel gestelde vragen snel en eenvoudig uitgelegd.
-
Wie wordt klant bij AECO?
De meeste klanten zijn ook lid van één van onze coöperaties, Clean Power Europe SCE of Energy 2030, en niet alleen vanwege de voordelen die voor coöperatieleden zijn voorbehouden.
Onze klanten hechten waarde aan een duurzame levensstijl; dit houdt ook in dat zij een energieleverancier kiezen die uitsluitend elektriciteit uit hernieuwbare bronnen levert. Al vele jaren geeft Greenpeace Energie 2030 de hoogste score in een vergelijking van alle elektriciteitsleveranciers op het gebied van productie en investeringen. Onze energie komt voor 100% uit hernieuwbare bronnen. En we sluiten geen compromissen: 0% kernenergie, 0% fossiele bronnen.
AECO is de handelsnaam waaronder de duurzame elektriciteit van Clean Power Europe SCE Group en Energy 2030 vanaf 2021 zal worden verkocht.
Een AECO-klant is heel vaak ook zeer geïnteresseerd om actief deel te nemen aan de energietransitie. Als burger betrokken zijn bij onze lokale, nationale of internationale projecten en investeren in de ontwikkeling van hernieuwbare energie opent nieuwe mogelijkheden voor de klant. Door lid te worden van onze coöperaties kunnen zij rechtstreeks delen in de winst van deze opkomende markt. Lees meer over de doelstellingen en mogelijkheden van onze coöperaties. De statuten worden op de respectieve websites gepubliceerd.
Clean Power Europe SCE: www.cleanpowereurope.eu
Energie 2030 scrl: www.energie2030.com
-
Hoe kan ik de bemiddelingsdienst bereiken?
Als u twijfelt aan een afrekening, meer informatie wilt of een klacht heeft, neem dan altijd contact op met onze klantenservice. Zij zullen hun uiterste best doen om u te helpen.
Indien AECO u geen bevredigend antwoord geeft of indien geen overeenkomst kan worden bereikt, kunt u de Federale Energiebemiddelingsdienst raadplegen door hen te schrijven:
Ombudsman voor energie, Koning Albert II-laan 8, bus 6, 1000 Brussel
Tel: +32 (0)2 211 10 60
Fax: +32 (0)2 211 10 69
De bemiddelingsdienst kan pas tussenbeide komen nadat u vooraf de eerste stappen bij AECO hebt ondernomen.
-
Waaruit bestaat het bedrag van mijn energiefactuur?
Uw energiefactuur bestaat uit 4 delen:
- De kosten voor de energie, die door AECO wordt geleverd;
- De distributie- en transportkosten van de netbeheerder;
- De bijdragen, belastingen van de overheid (federaal en regionaal);
- De Belgische belasting op toegevoegde waarde.
Van de totale rekening vertegenwoordigt het aandeel van AECO slechts ongeveer een derde. Dit betekent dat de kosten van 2/3 van de energierekening voor alle energieleveranciers identiek zijn en zonder enige toeslag aan de klanten worden doorberekend.
-
Hoe kan ik een domiciliëring activeren?
Op uw klantenportaal MyEnergy kunt u eenvoudig een mandaat downloaden dat u ons toestuurt per e-mail naar service@aeco.be of per post naar AECO, Breite Wege 1, 4730 Raeren. Uw domiciliëring zal zo snel mogelijk worden geactiveerd.
U kunt het document ook direct aanvragen per e-mail naar service@aeco.be of per telefoon op 087 63 24 44. Vermeld gewoon uw klantnummer en wij sturen u het formulier toe.
Vergeet niet het document te dateren en te ondertekenen, omdat de aanvraag zonder handtekening helaas ongeldig is.
U zult voor elk bijkomend contract een appart mandaat moeten invullen, aangezien de facturen van verschillende contracten niet allemaal automatisch via domiciliëring kunnen worden betaald. Een klant kiest immers niet noodzakelijk de betaling via domiciliëring voor al zijn contracten. Ook hier kan de klantenservice u graag helpen.